פרטי מנוי

שם מלא – עדן קריאף
אימייל – [email protected]
טלפון – 052-333-9598
סוג מנוי – VIP
סיום מנוי – 1.1.2021

היי עדן
שמחים שחזרת

זמין מ-21.2.20

כרמיאל

עייפות לאחר אימון – למה זה קורה ואיך ניתן להתגבר

תוכן עניינים

עייפות לאחר אימון היא תופעה שכיחה שחווים ספורטאים וחובבי כושר רבים ובבלוג שלנו תוכלו למצוא שלל מאמרים בנושא זה. אך מעטים בלבד מבינים את הסיבות מאחוריה. במאמר זה נחקור את הגורמים השונים התורמים לעייפות לאחר אימון, ונספק טיפים מעשיים כיצד להתגבר עליה.בחורה מתאמנת

גורמים לעייפות לאחר אימון:

  • התייבשות וחוסר איזון אלקטרוליטים: כאשר מתאמנים, מאבדים מים ואלקטרוליטים על ידי הזעה. אם לא ממלאים את הנוזלים והמינרלים הללו, זה יכול להוביל להתייבשות, שעלולה לגרום לעייפות, התכווצויות וסחרחורת.
  • דלדול גליקוגן: הגליקוגן הוא הצורה המאוחסנת של גלוקוז בשרירים, ומשמש כמקור אנרגיה ראשוני במהלך פעילות גופנית. כאשר מאגרי הגליקוגן מתרוקנים, יכולים להרגיש עייפים וחלשים.
  • הצטברות חומצת חלב: במהלך פעילות גופנית אינטנסיבית, השרירים מייצרים חומצה לקטית, שעלולה להצטבר ולגרום לכאבים ולעיתים לעייפות קיצונית לאחר אימון.
  • נזק ודלקת בשרירים: פעילות גופנית עלולה לגרום למיקרו-קרעים בסיבי השריר, מה שמוביל לדלקת ולכאב. זה יכול לתרום לתחושות של עייפות וחולשה.

דרכים להתגבר על עייפות לאחר אימון:

  • שמירה על רוויה ולחות נכונה לפני, במהלך, ואחרי פעילות גופנית: שתו מים ונוזלים עשירים באלקטרוליטים לפני, במהלך ואחרי פעילות גופנית כדי לשמור על לחות ולמנוע עייפות.
  • צריכת תזונה מאוזנת עם מספיק פחמימות, חלבון ושומנים בריאים: תזונה מאוזנת עם חומרים מזינים נכונים יכולה לספק את האנרגיה הדרושה כדי להפעיל את האימונים ולהתאושש לאחר מכן. אנחנו יודעים שיש זמן עד ראש השנה אבל אנחנו ממלצים לכם גם לקרוא את המאמר על תפריט החלבון המומלץ לראש השנה אותו גם תוכלו לאמץ ביום יום.
  • הגדלת עצימות ומשך האימון בהדרגה כדי למנוע מאמץ יתר: הימנעו ממאמץ מוגזם לשרירים, על ידי הגדלת עצימות ומשך אימונים בהדרגה, ולאורך זמן. אין לכם מוטיבציה לאימון ארוך?  אנחנו ממלצים לכם לקרוא אודות הדרכים להגברת המוטיבציה באימונים.
  • שילוב טכניקות התאוששות אקטיביות כגון מתיחות: מתיחות יכולות לעזור להקל על כאבי שרירים ונוקשות, להפחית את תחושות העייפות. קבלו 5 מתיחות לשיפור הסקוואט שלכם.
  • מנוחה ושינה מספקת כדי לאפשר התאוששות ותיקון שרירים: השינה חיונית להתאוששות ותיקון השרירים. שאפו ל- 7-9 שעות שינה בלילה כדי לעזור להפחית את תחושות העייפות.
  • תוספים עם מאיצי אנרגיה: תוספי מזון טבעיים כגון קפאין או תה ירוק, משקה קדם אימון ותוספים אחרים יכולים לספק דחיפה אנרגיה מהירה לפני או במהלך האימון, הם יכולים לשפר את זרימת הדם ואספקת החמצן לשרירים, הפחתת עייפות, ושיפור ביצועים. השבוע גם כתבנו על ההבדלים בין קריאטין לאבקת קדם אימון.

בחורה מחזיקה משקאות אימון

על ידי תשומת לב לאמצעים אלו, אפשר להפחית את הסבירות לעייפות לאחר אימון, ולשפר את הכושר והרווחה הכללית. זכרו, חשוב להקשיב לגוף ולתת לעצמכם מספיק זמן להתאושש ולנוח בין אימונים, במיוחד אם חווים עייפות קיצונית לאחר אימון או כאב מתמשך.

המאמר נכתב על ידי צוות  רשת מכוני הכושר אייקון פיטנס

המאמר נכתב על ידי צוות רשת מכוני הכושר אייקון פיטנס

אייקון פיטנס מבית הולמס פלייס הוא קונספט חדשני המציע מועדון premium במחיר low cost.

הרשת מונה מעל 28 מועדונים בפריסה ארצית רחבה, עשרות מאמנים ומדריכים ואלפי מתאמנים.

אייקון פיטנס מציעה חווית אימון מקצועית באווירה מדהימה ועם המכשירים המתקדמים בעולם.
שיעורי סטודיו עם מיטב המדריכים ושיעורי סינמה המציעים חוויה טכנולוגית בינלאומית בה ניתן להתאמן מול מסך ענק.

יש חדר כושר ויש - אייקון!

בחורה מתאמנת
מלאו פרטים ונחזור בהקדם

* שדה חובה

כתבות נוספות

אייקון פיטנס חדר כושר בחולון

אייקון פיטנס

סטודיו+

219


לחודש

כולל כניסה להולמס פלייס קריון

הפלוסים של הולמס פלייס קריון:
+ מגוון שיעורי ספינינג
+ מערכת סטודיו עם יותר מ-200 שיעורים בחודש
+ סאוונה יבשה

שעות פעילות אייקון:
א׳-ה׳ 6:00-23:00 | שישי 6:00-18:00 |
שבת 8:00-16:00 

שעות פעילות הולמס פלייס:
א׳-ה׳ 6:00-23:00 | שישי 6:00-17:00 |
שבת 8:00-15:00 

דמי רישום חד פעמיים: 199 ש״ח | בהתחייבות לשנה
| המנוי הוא לתקופה של 60 חודשים |  סיום מוקדם בהתראה של 30 יום ובתשלום דמי ביטול בסך 299 ש"ח אשר יגבו בשנה הראשונה בלבד.

ICON DIGITAL

החופש להתאמן בכל זמן ובכל מקום

ICON DIGITAL

החופש להתאמן בכל זמן ובכל מקום

תודה
שהתייעצת איתנו
המומחים שלנו ישיבו
תוך 24 שעות