פרטי מנוי

שם מלא – עדן קריאף
אימייל – [email protected]
טלפון – 052-333-9598
סוג מנוי – VIP
סיום מנוי – 1.1.2021

היי עדן
שמחים שחזרת

זמין מ-21.2.20

כרמיאל

מה זה למעשה זיכרון שריר?

תוכן עניינים

זיכרון שרירים מתייחס ליכולת של השרירים שלנו 'לזכור' ולחזור על תנועות שבוצעו באופן תדיר ועקבי לאורך זמן. זוהי צורה של זיכרון תהליכי הכוללת יצירת מסלולים עצביים במוח וחיזוקם של מסלולים אלו באמצעות פעולות פיזיות חוזרות ונשנות.

באמצעות תרגול וחזרה עקביים, המוח שלנו יוצר ומחזק קשרים עצביים בין הקורטקס המוטורי, השולט בתנועה רצונית, לבין השרירים המעורבים בתנועה זו. עם הזמן חיבורים אלו הופכים יעילים ואוטומטיים יותר, ומאפשרים לנו לבצע תנועות במהירות, בדייקנות, ובקלות רבה יותר.

זיכרון שריר קשור לעתים קרובות לפעילויות הדורשות רמה גבוהה של קואורדינציה ומיומנות פיזית, כגון נגינה, הקלדה, או ביצוע תנועה ספציפית בספורט. עם זאת, זה יכול לחול גם על פעולות יומיומיות פשוטות, כגון הליכה, ריצה או רכיבה על אופניים.

חשוב לציין שזיכרון השריר לא נמצא בשרירים עצמם, אלא במסלולים העצביים של המוח. השרירים עצמם עשויים לעבור שינויים פיזיים בתגובה לאימון ופעילות גופנית, אך היכולת של המוח לתאם ולשלוט באותם שרירים היא שקובעת בסופו של דבר את היכולת שלנו לבצע תנועה מסוימת במיומנות ובדיוק.

איך זיכרון שריר עוזר לאחר הפסקת אימון,

זיכרון השרירים יכול להיות מועיל במיוחד לאחר הפסקת אימון, מכיוון שהוא מאפשר להחזיר את רמת המיומנות והביצועים הקודמים שלכם מהר יותר ממה שהייתם מצליחים אם הייתם מתחילים מאפס.

במהלך הפסקת אימון, השרירים עלולים לאבד חלק מהכוח, מהמסה ומהסיבולת שלהם עקב חוסר שימוש. אבל המסלולים העצביים במוח, ששולטים בשרירים אלה, לא משתנים. כאשר אתם חוזרים לאימונים, המוח מסוגל לבסס מחדש את הקשרים הללו במהירות ולחזק אותם באמצעות תרגול חוזר, מה שיעזור לכם לחזור לרמת המיומנות והביצועים הקודמים מהר יותר.

חשוב לציין, עם זאת, שייתכן וזיכרון השריר לבדו אינו מספיק כדי לשחזר את רמת הכושר או המיומנות הקודמת לאחר הפסקה ארוכה. יכול להיות שייקח עוד זמן ומאמץ כדי לבנות מחדש את הכוח, בהתאם לאורך ההפסקה, לכמות מסת השריר שאולי איבדתם, לסיבולת ולרמת הכושר הכללית שלכם. אבל זיכרון שריר יכול להיות כלי מועיל בהאצת התהליך הזה, ויעזור לחזור למקום בו הייתפ לפני ההפסקה.

חזרה לאימונים לאחר הפסקה – עצה אחת חשובה!

כאשר חוזרים לאימון לאחר הפסקה ורוצים להשתמש ביכולת של זכרון שריר, כדאי להיות עקביים ולהגדיל בהדרגה את האינטנסיביות ואת משך האימונים כדי לאפשר למסלולים העצביים שלכם להתחזק ולהסתגל לדרישות הגופניות של האימון.

Picture of המאמר נכתב על ידי צוות  רשת מכוני הכושר אייקון פיטנס

המאמר נכתב על ידי צוות רשת מכוני הכושר אייקון פיטנס

אייקון פיטנס מבית הולמס פלייס הוא קונספט חדשני המציע מועדון premium במחיר low cost.

הרשת מונה מעל 28 מועדונים בפריסה ארצית רחבה, עשרות מאמנים ומדריכים ואלפי מתאמנים.

אייקון פיטנס מציעה חווית אימון מקצועית באווירה מדהימה ועם המכשירים המתקדמים בעולם.
שיעורי סטודיו עם מיטב המדריכים ושיעורי סינמה המציעים חוויה טכנולוגית בינלאומית בה ניתן להתאמן מול מסך ענק.

יש חדר כושר ויש - אייקון!

אייקון שיפור כוח
מלאו פרטים ונחזור בהקדם

* שדה חובה

כתבות נוספות

אייקון פיטנס חדר כושר בחולון

אייקון פיטנס

סטודיו+

219


לחודש

כולל כניסה להולמס פלייס קריון

הפלוסים של הולמס פלייס קריון:
+ מגוון שיעורי ספינינג
+ מערכת סטודיו עם יותר מ-200 שיעורים בחודש
+ סאוונה יבשה

שעות פעילות אייקון:
א׳-ה׳ 6:00-23:00 | שישי 6:00-18:00 |
שבת 8:00-16:00 

שעות פעילות הולמס פלייס:
א׳-ה׳ 6:00-23:00 | שישי 6:00-17:00 |
שבת 8:00-15:00 

דמי רישום חד פעמיים: 199 ש״ח | בהתחייבות לשנה
| המנוי הוא לתקופה של 60 חודשים |  סיום מוקדם בהתראה של 30 יום ובתשלום דמי ביטול בסך 299 ש"ח אשר יגבו בשנה הראשונה בלבד.

הגעתם בול בזמן להצטרף לשיעורי הסטודיו שלנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם ממש בקרוב

מנויים? הרשמו לשיעורים באפליקציית אייקון פיטנס

הצטרפו עכשיו 6628*

יום ד׳ 24/2 08:00-09:00 בודי פאמפ

פילאטיס מכשירים פתוח רק עבור מנויי המסלול המשולב, רוצים גם? מוזמנים להשאיר פרטים ולהצטרף

ICON DIGITAL

החופש להתאמן בכל זמן ובכל מקום

ICON DIGITAL

החופש להתאמן בכל זמן ובכל מקום

תודה
שהתייעצת איתנו
המומחים שלנו ישיבו
תוך 24 שעות