אנשים עם כפפות אימון - אייקון פיטנס

חדר כושר בבאר שבע – איך להימנע מפציעות?

אימון בחדר כושר, ולא משנה אם זה חדר כושר בבאר שבע, חדר כושר באשקלון, חדר כושר בהרצליה, בתל אביב, בחיפה, ובכל עיר אחרת בארץ, הוא אחד הדברים הבטוחים ביותר שאתם יכולים לעשות. אבל דפוסי תנועה לא טובים יכולים להפוך חלק מהתרגילים למסוכנים. ככה תוכלו לתקן את הבעיות לפני שהן הופכות לפציעות:

    • זהו את הכאב

      יש רק שתי דרכים בהן אתם באמת יכולים לפגוע בעצמכם בחדר כושר. קוראים להן “אופס!” ו”התשה”. “אופס!” מתייחסת לכל הפעמים בהן אתם עושים משהו כמו להפיל משקולת על הרגל והיא שוברת לכם את האצבעות (לא שזה יקרה לכם אי פעם). אם תסתכלו על הנתונים, תראו כי אירועים אלו נדירים להפליא. מחקר שפורסם ב – American Journal of Sports Medicine מצא כי לאורך 18 שנים, רק 0.2% ממרימי המשקולות פונו לחדר מיון. פי ארבע אנשים מגיעים לחדר מיון כל שנה בגלל פציעות שקרו באמבטיה. השורה התחתונה: הרמת משקולות בטוחה להפליא, כך שאתם לא צריכים לדאוג. הסכנה האמיתית לכאב קשורה ל”התשה” – ואותה אפשר לרוב למנוע. “התשה” מתייחסת לאותם מקרים בהם אתם באמצע אימון חדר כושר בבאר שבע, ולפתע התרגיל מרגיש… לא בדיוק נכון. כמו במצב שבו אתם דוחסים למעלה והכתף אומרת “עצרו!” או כשהמרפקים שלכם כואבים מתרגילי דרגש. אם הפציעות הללו ניתן למנוע לחלוטין – במקום לפתח שרירים מתוך כאבים אלו, זהו שמדובר ביירית אזהרה, זהו מה הכאבים מנסים להגיד לכם ורק כך תוכלו לפתור את הבעיה.

    • תרגילי ברכיים: סקוואטים, לאנג’ים וכו’

      מה אתם מרגישים? כאב ברכיים, כאב גב תחתון.
      מה יוצר את הבעיה? לרוב, תזוזה לא נכונה של מפרק הברך. בעיקרון, הברך צריכה ללכת בכיוון אחד אך במקום זאת היא הלכה למקום אחר. רוצים
      מה תוכלו לעשות? המטרה הראשונה שלכם היא פשוטה: פתחו ישבו חזק כדי להציל את הברכיים שלכם. באייקון – חדר כושר בבאר שבע (ובכל הארץ), יש תרגילים וחוגים נהדרים לחיזוק הישבן, בניית שרירי ליבה ושיפור היציבה, מה שיעזור לכם גם בתרגילי הברכיים עם הזמן.

    • תרגילי מותניים: Deadlifts, Hip Thrusts ו”גשר”

      מה אתם מרגישים? כאב בגב התחתון (עמוד השדרה המותני) או בצוואר (עמוד השדרה הצוואר).
      מה יוצר את הבעיה? טכניקה לא נכונה של התנועה. דדליפטרים רבים ממקמים את הירכיים שלהם נמוך מדי והופכים את התנועה לסקוואט, או שהם ממקמים את הירכיים גבוה מדי – שתי האופציות יכולות לסכן את הגוף. גב מעוגל או גב מקושת יתר על המידה, לוחצים על עמוד השדרה כשהוא במצב החלש ביותר שלו.
      מה תוכלו לעשות? המטרה שלכם כאן היא לשמור על מה שמכונה “עמוד שדרה נייטרלי”, שיש לו עקומה טבעית (אך לא מוגזמת) כלפי פנים בגב התחתון, מעט כלפי חוץ בשכמות הכתפיים, וחזרה פנימה בצוואר. כדי להשיג זאת, כשמבצעים תנועה בסגנון ציר כמו דדליפט, כדאי לקבל כמה שיותר תנועה מהירכיים, עם תנועה קטנה ככל האפשר מהברכיים.

    • תרגילי “פוש”: שכיבות שמיכה, דחיסת מרפק, דחיסת דרגש

      מה אתם מרגישים? כאבי כתפיים, מתח במרפק, חוסר נוחות בכף היד
      מה יוצר את הבעיה? חוסר שמירה על פרק היד, המרפק, והכתף הדוקים במהלך דחיסות כתפיים ודרגש. זה יכול לגרום גם לחוסר יציבות במפרק הכתף, ולכאב רב.
      מה תוכלו לעשות? חשבו “הדוק, הדוק, הדוק” – כל הדרך מהידיים עד שרירי הליבה שלכם.

עכשיו כשאתם יודעים כיצד להימנע מהבעיות, כל מה שנותר זה להירשם לאייקון פיטנס – חדר כושר באשקלון (ובכל הארץ!) ולהתחיל לעבוד!

Share this post

רוצים להתחיל ולא יודעים איך?

השאירו פרטים או התקשרו עכשיו *6628
צרו  קשר
close-link
שאלות? הקליקו כאן